19. okt. 2017

Deweys 24 hour readathon TBR

Det kan være noget af en proces at vælge sin bogstak til Dewey's 24 hour readathon, men umiddelbart har mig selv og jeg diskuteret sig frem til den endelige stak (måske). En bogstak til et 24 timers læsedøgn er jo nødt til at være varierende i længde og sværhed. Samtidig er min bogstak inspireret Bogforum - der også er lige rundt om hjørnet. Jeg har finkæmmet programmet, og udvalgt mig de ting jeg gerne vil opleve og dertil hører sig jo lidt nyt læsestof. 


Skæbnemageren af Kenneth Bøgh Andersen og Lars Gabel

Jeg ved egentligt ikke, hvorfor jeg aldrig (rigtigt) har læst nogle af Kenneth Bøgh Andersens romaner. Nu hvor jeg tænker mig om, så tror jeg faktisk at Tempus Fugit (anbefales, ja) er den eneste af hans bøger jeg har læst. Det er på trods af at jeg finder ham enormt fascinerende, at Djævlekrigen er blevet mig anbefalet tusinde gange og at jeg følger hans ret seje og stemningensfulde Instagramprofil med stor fornøjelse. Men nu bliver det nu! Skæbnemageren er en høj prioritetsbog til dette readathon. 

Bjørneby af Fredrik Backman

Der er kommet en ny Fredrik Backman bog! Og han kommer på Bogforum. Og jeg skal fælleslæse Bjørneby sammen med Ida, som joiner mig til readathonet. Jeg glæder mig! 

Mount København af Kaspar Colling Nielsen 

Her er vi lidt ude i samme situation som gælder for Kenneth Bøgh Andersen, bortset fra at jeg aaaaldrig har læst noget som helst af Kaspar Colling Nielsen. Og det på trods af, at jeg i hvert fald har haft Mount København og Den danske borgerkrig 2018-24 stående på reolen i - i hvert fald - to år. Nu' det nu!

Bitch Planet vol 2. af Kelley Sue DeConnick og Valentine de Landro 

Nogle af jer bemærkede måske min begejstring omkring første volume tilbage i marts? Nu er det tid til at læse andet bind, og jeg har simpelthen så tårnhøje forventninger at det skræmmer mig en anelse. 
Jeg tænker generelt at mine ulæste tegneserier bliver dumpet let og elegant ind i læsningen, når min krop insisterer på hvile. 

Krisehæfterne af Ursula Andkjær Olsen

Krisehæfterne er ret meget en måske'er. Mest af alt fordi jeg ikke vil "spilde" en god bog på et ukoncentreret sind. Ursula Andkjær Olsens nye bog er en af dem, jeg ser aller mest frem til og det kan derfor være, at jeg venter med at læse den til efter readathonet er ovre. Men den skulle lige med, for den står på min reol og den skal læses inden årets bogforum. 




5 kommentarer:

  1. God idé mht. Bogforums-inspiration :)

    Jeg kører horror-tema (as usual her om efteråret) og glæder mig til et helt døgn med læse(u)hygge :D

    Pøjpøj!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo en classic! Ahaha. Pøjpøj til dig også. Jeg glæder mig til at følge med :D

      Slet
  2. Uh, jeg glæder mig til at følge din læsning, håber du løbende opdaterer? Jeg håber Bitch Planet lever op til forventningerne og håber også lidt at du når til Krisehæfterne, for jeg gad virkelig godt høre din mening om den :) Jeg læser også mest gys i år og skriver om læsningen på Skriverliv.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer absolut et løbende opdateringsindlæg, hvor Krisehæfter forhåbentligt ender på den absolutte tbr-liste.

      Jamen glæder mig til at følge dit læsedøgn :D

      Slet
  3. Hvor er det god planlægning, at du har 'alignet' med bogforum!!! Altså jeg render stadig forvildet rundt for at finde den 'perfekte' bunke haha.

    SvarSlet