17. aug. 2018

Louisiana litteraturfestival 2018 - Mit program

I næste weekend vender jeg snuden mod Nordsjælland til den fine litteraturfestival Louisiana Literature. Det bliver min første gang på museet generelt, og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften. Der er noget helt magisk ved sensommeren og efteråret, det er her bogmarkedet lever i sit bedste velgående, hvilket kommet stærkt til udtryk i alle de aktiviteter der sker rundt omkring i landet.  

Egentligt skulle jeg have arbejdet, men efter en sød kollega tilbød at tage min lørdagsvagt, og efter at have været så heldig at have fået presseadgang, kan jeg endelig - i sidste øjeblik - sige, at jeg deltager på årets festival. Jeg er himmelrykt, og i skrivende stund arbejder jeg på højtryk for at finpudse mit personlige program. 

Fredag

14.00   Sally Rooney, Koncertsalen
15.30   Olga Ravn, Villascenen
17.00   Yoko Tawada, Vestscenen
18.00   Hiromi Itō, Parkscenen
18.30   Guadalupe Nettel, Vestscenen
19.00   Harald Voetmann, Villascenen

Chancen for at jeg kan deltage fredag er minimal, men hvis jeg får mulighed for at tage fri fra boghandlen, eller får mulighed for at gå før, så er ovenstående dagens program. Programmet for årets festival er - efter min mening - knivskarpt.

Lørdag

12.00   Delphine de Vigan, Parkscenen
13.00   Johannes Anyuru, Vestscenen
15.00   Gunnhild Øyehaug, Vestscenen
15.15   Thomas Korsgaard, Villascenen
16.15   Daniel Kehlmann, Koncert scenen
16.30   Hiromi Itō, Parkscenen

Søndag

12.00   Merete Pryds Helle, Parkscenen
13.00   Johannes Anyuru, Vestscenen
14.00   Dorte Nors, Parkscenen
14.00   Pia Juul, Villascenen
14.30   Mariana Enriques, Vestscenen
15.45   Vita Andersen, Koncertsalen
16.00   Knud Romer, Parkscenen
16.00   Sally Rooney, Vestscenen

Se det fulde program her.


Mit hovednavn er uden tvivl Delphine de Vigan. Det kommer nok ikke som nogen overraskelse for nogen af jer, men Alt må vige for natten er en fantastisk bog, og jeg glæder mig sådan til at høre hende fortælle om sin nye De loyale (der udkom i går, btw.). Ellers ser jeg virkelig frem til Hiromi Itō, Sally Rooney og Mariana Enriques.

Hvem synes du er årets højdepunkt?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar