10. feb. 2014

Hvad sker der?


En stressende eksamensperiode efterfulgt af en ligeså stressende studiestart med snak om det kommende bachelor-semester har sendt mig direkte ind under dynen. Jeg ligger med snot over begge ører, en mave der ter sig åndssvagt og en hals der brænder noget så nederdrægtigt. Min krop har sagt stop, derfor har jeg lige holdt en lille pause fra livet og her fra bloggen, men begynder nu at finde mit fodfæste igen, jeg mangler bare lige at den skide hals skal blive normal igen. 

I dag skal jeg i gang med at læse Hamlet til min kommende forelæsning i litteraturhistorie - jeg ved ikke helt hvad mit forhold til Shakespeare er. Altså, forstå mig ret. Det er jo Shakespeare. Men. Drama. Og åh. Lad os nu se, jeg har ikke læst Hamlet (eller andet af forfatteren) siden gymnasiet, så måske det kan nøjes med at blive lidt nostalgisk åh hvor vil jeg gerne gå på gymnasiet igen



Er jeg den eneste der ikke hopper og klapper i hænderne over Shakespeare? Jeg føler lidt, at det er en kunstner man bare bør forgude. Jeg beundrer ham, men...? Please lad der være nogen der forstår hvad jeg mener. 

4 kommentarer:

  1. Jeg er fuldstændig enig. Jeg beundrer ham også, men hovedsageligt for hans udvikling af sproget og alle de fantastiske ord han har skabt, og som stadig er en integreret del i det engelske sprog.

    Men hans værker. Åh. Det kan være en hård omgang. Jeg har læst "King Lear", "Macbeth" og "Romeo og Julie" og kun sidstnævnte gjorde indtryk på mig, hvilket jeg i lang tid næsten har været pinligt berørt over - det er som om, man SKAL elske Shakespeare..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor gør det mig glad, at der findes et menneske der har det ligesom jeg. Tak Ida. Det er nemlig som om man skal elske Shakespeare, og jeg gør det bare ikke rigtig. Det interesserer mig ikke just og skrivestilen er ikke en jeg nyder (beundringsværdig eller ej). Suk.

      Slet
  2. Du tager bare spørgsmålene :D Jeg synes selv at det er sjovt at læse om, hvad andre følger om Harry Potter verden. Jeg bruger ikke så meget youtube. Men jeg kunne godt forstille mig at der var en hel masse med Harry Potter. Hvis man bare ved hvad man skal søge. Har du enlig løst til at linke til hinanden? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedest! Det er nemlig rigtig fedt. Og der finder vi bare ud af, jeg linker tilbage til dig ^^

      Slet