1. feb. 2014

Januar wrap up

De fire ovenstående bøger fik jeg gennemgnasket mig i løbet af januar, plus en ekstra som jeg glemte til billedet (øv). Det har ikke været den bedste læsemåned, men med eksamener og diverse har der også været andet at tænke på. 

World War Z af Max Brooks er en fantastisk bog jeg som jeg gav 4 ud af 5 stjerner på Goodreads. Den er skrevet i en atypisk form som Brooks bare får til at fungere fuldstændig. Fantastisk, læs mere i min anmeldelse her

Mimbo Jimbo af Jakob Martin Strid er en børnebog til de helt små. Jeg fik den serveret gennem højtlæsning fra min kære roommate i starten af måneden. Det siger man da aldrig nej til, den var vældig fin og handler om en lille elefant og en lille flodhest som flyver i en helikopter i form af et hus. Denne gav vi begge 5 ud af 5 stjerner på Goodreads. 

Den gamle mand og havet af Ernst Hemingway er min første i hans værker - den imponerede mig ikke synderligt og det kunne kun blive til 2 ud af 5 stjerner på Goodreads. Jeg kunne godt se charmen i at skildre fiskerlivet og den historie der blev fortalt, den fangede mig simpelthen bare ikke. 

Mig før dig af Jojo Moyes - 5 ud af 5 stjerner. En ny favorit. Jeg græd som pisket. Det var ikke pænt. Der var røde øjne og snot overalt. Af denne kommer en anmeldelse i overmorgen, så se frem til den! 

Derudover har jeg læst The Walking Dead, Book two af Robert Kirkman og Charlie Adland. Denne efterfølger var endnu bedre end den første både når det kommer til handlingen og illustrationerne. Der vil nok komme lidt opfølgning på min tegneserielæsning snarest. Måske. Hvis I er interesseret i det. 



Lige nu læser jeg Mellem træerne af Gyrðir Elíasson som jeg snakkede lidt om her. Den er super smuk med en masse naturbeskrivelser af det islandske landskab - den minder en om hverdagens trivialitet og den forventer at læseren selv reflekterer videre over det. Det er nok noget af det jeg bedst kan lide ved netop denne. God læsning so far. 

8 kommentarer:

  1. Fine billeder! Og åh, Jojo Moyes! Jeg tror ikke, man kan andet end at tude til den bog. Den trykker på enhver følelsesknap i kroppen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak ^^ Og ja, wauw. Den tog godt nok måsen på mig.

      Slet
  2. Jeg tør ikke gå i gang med Mig før dig. Den står på hylden og kalder, men jeg har læst alt for mange anmeldelser der fortæller hvor følelsesladet den er og jeg er i forvejen høj på hormoner, så mon ikke jeg bør vente et par måneder ;)

    I øvrigt - fik aldrig kommenteret på din video, men virkelig skønt at se dig. Du virker så naturlig - flere af dem tak :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, nej det kan godt være det er en god idé at vente. Med mindre du bare har en masse følelser du vil have ud på én gang, så er den bare god!

      Hvor er det pænt af dig at sige. Jamen, jeg overvejer det stærkt.

      Slet
  3. Trist at Hemingway var sådan en skuffelse. Personligt elskede jeg Den gamle mand og havet, og var dybt fascineret af den ro og tålmodig hed besidder under den lange kamp. Men den er også markant anderledes end hans andre værker, og jeg kan egentlig godt se, hvad det er, nogle måske ikke kan lide ved den.

    Jeg var også helt vild med Brooks' World War Z. Har altid været helt skudt i zombiegenren, men er først for nyligt begyndt at læse om det også. Hvor har du fundet Walking Dead henne? Online?

    /Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var sådan en skam, at den ikke fangede. Men jeg er sikker på, at det ikke bliver det sidste Hemingway mine øjne kommer til at læse.

      WWZ er også bare en møgfed bog! Og fedt, fedt, fedt! Jeg forguder nærmest zombiegenren og i særlig grad The Walking Dead. Mine tegneserier er købt i Bog & Idé i Nørrebro bycenter. De har hele serien stående dernede i den flotteste udgave (hvis man spørger mig). Ellers er Faraos Cigarer også helt eminente når det kommer til TWD merchandise og tegneserier.

      Slet