10. jan. 2014

Currently reading "World War Z" af Max Brooks

Så hvad sker der for tiden? Jeg er i gang med at læse op til min eksamen (jeg er endelig kommet i gang, indtil nu har jeg blot stresset mig selv helt vildt over ikke at være gået i gang), og hver morgen og aften tilbringer jeg i selskab med Max Brooks (so far) fantastiske Oral history of the zombie war

World War Z har en fantastisk underholdningsværdi alene grundet dens finurlige form; den er skrevet som en afhandling gennem interviews, hvor interviewpersonerne fortæller om deres personlige oplevelser under zombiekrigen. Den giver - i hvert fald for mig - et helt nyt indblik i hele zombie-genren og afhandlingsformen gør det skræmmende realistisk. Det føles som at sidde og læse om enhver anden virkelig krig. Brugen af denne anderledes form er både vel- og mislykket; Brooks gør brug af et fodnote system jeg ikke kan give andet end thumbs up, dog er det ikke altid jeg kan høre forskel på de mange stemmer i interviewene. 


Fun fact: Jeg har ikke flere batterier til mit kamera... 

8 kommentarer:

  1. Absolut min yndlings-zombiebog. Bevares, splatterromanerne har også deres charme, men jeg elsker virkelig WWZ for den nye og anderledes måde at fortælle om et samfund, der bryder fuldstændig sammen, da zombiehorderne kommer. Får helt lyst til at genlæse den :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er altså også bare fuldkommen faldet for den. Den er så god og må aldrig, aldrig stoppe!

      Slet
  2. Og, ad, eksamenslæsning. Jeg skal også snart tage mig alvorligt sammen, bleah..

    Men spændende læsning derudover! Jeg har hørt så meget godt om 'World War Z', og umiddelbart kan jeg rigtig godt lide form-idéen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det..er..så..kedeligt!
      Ja, jeg synes også Brooks for det til at fungere vældig fint!

      Slet
  3. Jeg gennemførte aldrig World War Z, den fangede mig bare aldrig :/

    SvarSlet
  4. Den vil jeg så gerne læse!

    SvarSlet