16. jul. 2013

Booktube-A-Thon opdatering #Dag 1

Kl. 00.00: Av, jeg vil dø, mine øjne brænder.

Efter utallige overspringshandlinger, besøg fra min mor og mange timers læsning stopper jeg for i dag (eller rettere, det gjorde jeg da klokken skiftede fra 23.59 til 00.00). Det må siges at have været en vellykket dag, der gik langt bedre end jeg havde forventet; jeg færdiggjorde Freja af Johanne Hildebrandt og påbegyndte læsningen af Paulo Coelhos Alkymisten.

Freja er i alt på 347 sider, men eftersom at jeg allerede havde læst kapitel 1 startede min færd på side 34. Dette efterlod mig med 313 læste sider. Dernæst nåede jeg 33 sider ind i Alkymisten, så mit totale sideantal endte på 334 læste sider og et klap på egen skulder.

De kommende dage regner jeg dog ikke med at kunne presse så meget læsning ind; jeg skal være sammen med min bedste ven i morgen som jeg ikke har set i en månedstid, onsdag skal jeg på stranden og torsdag skal jeg til grillaften. Det har ikke just været det smarteste træk at planlægge så meget, når man sideløbende skal læse 300 sider i gennemsnit pr. dag; men en uges sygdom i forlængelse af Roskilde Festival gav mig en overvældende lyst til at være social.

1 kommentar: