13. jul. 2014

CAITLIN MORAN TALER OM SIN NYE SKØNLITTERÆRE BOG

Leena fra justkissmyfrog er en booktuber jeg holder meget af. Endnu mere holder jeg af hende efter at have set hendes interview med den altid bedårende Caitlin Moran om hendes nye skønlitterære værk How to Build a Girl

Som du nok allerede ved, blev Moran kendt med How to Be a Woman der udkom i 2011. Hurtigt kom feminisme og ligestilling på tale over hele verden og det er jo dejligt for alle os der deler sådanne tanker. Jeg skal selv efter (hvad der føles som) en uendelig ventetid til at læse bogen og der kommer helt sikkert et indlæg om den. 

How to Build a Girl bliver Morans nye skønlitterære værk, og hun har, som alle andre forfattere i øjeblikket, valgt at udgive sin historie som en trilogi, men fred nu være med det. Så vidt jeg har kunne forstå bliver det en dannelsesroman/trilogi der foregår med "arbejderklassen" og "musikbranchen" som handlingens omdrejningspunkter og forhåbentligt kommer vi til at se, hvordan disse to clasher på godt og ondt. Om hendes idéudvikling siger hun: 

     I wanted to write about sex, I wanted to write about music, I wanted to write about heroes, (...) building yourself, class.

Der er et eller andet ved hende Caitlin Moran som jeg bare skidegodt kan lide - måske det er hendes friskhed eller bare at hun tør at åbne munden og sige hvad hun mener. I virkligheden tror jeg måske bare, at jeg er jævnt skabsforelsket i hende. Nå, men det var ikke det det skulle handle om, det var interviewet som jeg nu sætter ind til dig. Min eneste pointe var faktisk bare at dele det, for det er skide godt. Værsgo': 



Har du læst noget af Caitlin Moran og i så fald hvad synes du om det? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar