2. sep. 2014

SORTSUPEREGO #4 - EN KORTFILM


Så er det tid til endnu en omgang #SORTSUPEREGO! Denne gang er filmen lidt kort, både fordi Ida og jeg allerede har talt om disse ugers udfordring, men også lidt fordi jeg ligger med ondt i kroppen (endnu engang er det mig der fejler. Suk.)

Nå, men er I klar til det? Inden for de kommende fjorten dage har vi tænkt os virkelig at udfordre os selv. Hvis du spørger mig har vi i hvert fald trukket en af de 'onde':

LÆS EN KRIMI

Krimier er ikke just my strong suit. Ja, jeg læser dem praktisk talt aldrig. Den sidste krimi jeg læste var En studie i rødt og før den Mænd der hader kvinder i forbindelse med en gymnasieopgave tilbage i 2008. Godt seks år gik der mellem dem, så det må sandelig siges at være en udfordring.

Sidst men ikke mindst skal et shout out lige gå ud til alle de deltagende i denne uge. Det har virkelig været en udsøgt fornøjelse at så mange indlæg er dukket op i blogsfæren. Tak!

Her kan du finde indlægget hos Bachs bøger, og her hos Flyv med mig, her hos LIVET i dukkehuset, og her hos Trolderier, her hos Det fiktive univers, og her hos Paperback Castles, Idas indlæg her og sidst men ikke mindst kan du finde mit eget lige her.


Hvad er dit forhold til krimier? 

10 kommentarer:

  1. Jeg er vild med krimier. Læser for det meste krimier. Er specielt vild med krimier fra Danmark, Norge og Sverige. Jeg er ved at tvinge mig selv til at læse noget andet end krimier, så er i øjeblikket ved at læse "Mig før dig". Eventyr er nu heller ikke så tosset, men må indrømme at jeg ikke har læst noget fra den genre siden Harry Potter ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så fascinerende at møde mennesker der praktisk talt kun læser krimier (min kæreste gør det samme). Det ligger mig bare så fjernt, men det ville jo også være tosset at afskrive en hel genre på den måde som det lidt ligner jeg gør mht. krimier.

      Men ih og åh, "Mig før dig" er SÅÅÅÅ god. Glæddigglæddigglæddig!

      Slet
  2. Uh, krimier er heller ikke min stærke side :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg tror desværre der er mange der har det sådan. Suk. Det bliver to lange læseuger xD

      Slet
  3. Jeg har læst en del krimi bøger. Men de begyndte at kede mig til sidst. Så det er lang tid tiden at jeg har læst en. Men det kunne være at man skulle læse og tag det som en udfordring.

    Jeg synes at det er fedt at i har startet det her op. Og selv om jeg ikke selv laver udfordringerne hver gang, synes jeg at det er hyggeligt at følge med i udfordringerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg da bestemt at du skal! Det kunne være så hyggeligt.

      Mange tak, det er jo også mest af alt lavet til at udfordre os selv. Men det er bare så hyggeligt, når I vil lege med ;D

      Slet
  4. Jeg læste næsten kun krimier da jeg var teenager/præ-voksen og er simpelthen blevet noget så mættet af den gængse krimiform, hvorfor det nu er yderst sjældent jeg bevæger mig indenfor dét felt.
    Det skal dog siges at jeg faktisk på nuværende tidspunkt er igang med en såkaldt "krimi", dog uden effekter som mord, politibetjente der har rod i privatlivet samt kærligheden og hvad der dertil hører, men derimod en kvindelig afrikansk privatdetektiv der løser sager af meget forskellig karakter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da faktisk meget spændende. Jeg synes godt nok også, at de hurtigt kommer til at minde meget om hinanden.

      Slet
  5. Er ikke god til krimier. Men tillader mig at lege med med bogen Rosens Navn af Umberto Eco, som måske ikke er en krimi-krimi (i hvert fald ikke i ordets nordiske forstand), men det er en detektivroman, så lidt derhenne af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, det lyder hyggeligt! Detektivromaner hører vel også på en måde ind under kategorien. Derudover ville jeg faktisk gerne læse Rosens navn. Den lyder meget spændende ^^

      Slet