9. aug. 2018

Juli book haul 2018

Tænk at man kan "nøjes" med at anskaffe sig tre bøger på en måned. Det ved jeg ikke om jeg nogensinde har gjort før. I hvert fald ikke efter jeg er blevet en fuldtids-bogperson. 

Nå, juli måned har været præget af ferie - Roskilde Festival samt det søde liv på Fyn. Og ellers bare stille og rolige arbejdsdage, hvor kunderne har været på sommerferie, på stranden, været ude i det gode vejr osv. (læs: alle andre steder end inde hos mig). 



Lotteriet af Shirley Jackson og Miles Hyman 

Jeg har udset mig den "lette" vej ind til Shirley Jacksons forfatterskab. Det har nemlig været ufatteligt længe, jeg har overvejet hvornår jeg skal i gang med det. For i gang skal jeg! Tanker om sværhedsgrad, at skulle læse på engelsk osv. har - ærligt talt - afholdt mig ind til nu. Derfor slog jeg hurtigt til, da jeg så at Fahrenheit udgav Miles Hymans grafiske version af Lotteriet. Jeg fornemmer det bliver "lettere" at læse Lotteriet i den originale form, hvis jeg kender historien på forhånd. Det vil nogle nok se som den forkerte vej rundt, men jeg synes faktisk jeg er ret genial. 

Links: Køb - Goodreads


Lone Star af Mathilde Walter Clark

Jeg kan huske mit forlagsrepræsentantmøde til Politikens Forlag, hvor Mai præsenterede Lone Star som en af deres næste store romaner. Store romaner inden for tendensen med komplicerede familieforhold. Her er det ikke en mor, men derimod den biologiske far, der ikke er en aktiv del af Mathildes (hovedpersonen) liv. Jeg håber den følger sporet af Alt må vige for natten af Delphine de Vigan og Den, der lever stille af Leonora Christina Skov. OBS. Lone Star udkommer den 16. august 2018. 

Links: Køb - Goodreads



Storbyatlas af Georgia Cherry 

Sidst, men ikke mindst, faldt jeg direkte i tilbudsfælden på mit arbejde. Cherry's smukkesmukke Storbyatlas er netop nu i Bog & idé's skolestartskatalog til en halvtreller! Er det ikke vanvittigt? Jeg kunne simpelthen ikke modstå så smuk en børnefagbog. Ps. dette er ikke sponsoreret (omend det burde være, ahaha). 

Links: Køb - Goodreads


Har du anskaffet dig nogle lækre bøger i juli måned? Fortæl mig om dem i kommentarfeltet, eller hvor som helst. Faktisk. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar