22. mar. 2019

#fredagsbog 22.03




















ad anmeldereksemplar fra Politikens forlag

For et par uger siden modtog jeg Tom Rachman's Den italienske mester. Politiken spurgte om de måtte sende den til mig i bytte for en ærlig anmeldelse, & det kunne jeg simpelthen ikke sige nej til efter jeg hørte hvad bogen handler om.

Bogen åbner med scener fra italienske ferniseringer fyldt med forskellige kunstnertyper — bogen emmer af stemning på en måde så læseren kan høre de klirrende vinglas og smage de små hors d'oeuvres for sig. Her møder vi den charmerende Bear Bavinsky, som er kendt for sine sensuelle malerier. Bag ham står den ukendte kunstnerkone Natalie & deres fælles søn Pinch. Sidstnævnte bliver omdrejningspunktet for historien.

Jeg ser frem til at dykke ned i historien, & lære de forskellige karakterer at kende. Særligt Pinch virker som en karakter man virkelig kommer til at holde af.


Hvilken bog er din fredagsbog?

5 kommentarer:

  1. Den står også og venter på mig - er spændt på at høre, hvad du synes. Jeg læser Benn Q. Holms nye roman - Asfalt og Blomster.

    SvarSlet
  2. Indtil videre synes jeg virkelig godt om bogen. Den er meget stemningsfyldt.
    Uh, hvor spændende. Ham har jeg aldrig læst noget af - er det godt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han skriver virkelig godt! Har kun læst to af hans bøger, men de var begge rigtig gode.

      Slet
  3. Jeg har også gang i 'Den Italienske Mester' i disse dage. Den er virkelig god!

    SvarSlet