11. jun. 2013

Book Journals: Hold styr på din læsning

Jeg synes det er ubeskrivelig hyggeligt at kunne holde styr på de bøger jeg læser; disse er en stor hjælp og en enorm motivation til at holde læsningen i gang. I går kom Potter Styles Book Journal ind ad min dør og jeg havde egentligt glemt alt om at have bestilt denne. 





Moleskine Book Journal


Siden februar har jeg benyttet mig glædeligt at Moleskines Book Journal som forhandles i de fleste boghandlere rundt i landet. Den er i en utrolig lækker kvalitet og føles som en luksuriøs genstand at benytte sig af; specielt når man ikke har særlig mange penge som jeg.

Den indeholder mange lækre features man kan bruge til at organisere ens liv i bogverdenen. På ovenstående billede ses det bagerste indeks. Efterfulgt af nogle blankesider man bl.a. kan bruge til læselister som jeg har gjort det med bøgerne nævnt i The Perks of Being a Wallflower.
Bogen indeholder ydermere en "Planning" side hvorpå man kan skrive diverse events med datoer og noter, Indekser hvor man skal benytte sig af tilhørende klistermærker bl.a. "Recommended by/to", "Present List", "Holiday Reading" m. m.
Bogens eneste minus er der under hver bogstav kun er plads til seks bøger; og nolge af bogstaverne kan altså hurtigt blive fyldt op!


Potter Style Reading Journal

Jeg er vild med Potter Styles Reading Journal; jeg købte den til at kunne forsætte i når jeg har opbrugt et bogstav i min Moleskine. Denne er nemlig ikke i alfabetisk orden, men indeholder bare mange af ovenstående sider.  Derudover har den også en masse andre sjove lister og oversigter, bl.a. nedenstående:






1 kommentar: