14. apr. 2017

SPRING 2017 TBR!

Måske sidder der en sjæl som kan mindes min vinter/jule TBR. Det var et indlæg jeg skrev tilbage i december, men som jeg blev nødt til at slette fordi dets (html)kode gik i stykker og efterlod hele bloggens design i et værre kaos. 

Jeg har tænkt meget over, hvilke genrer jeg forbinder med foråret. Hvilke bøger der giver mig den der præsommerfølelse, som alle render rundt med. Kærlighedsbøger er sandeligt i fokus i øjeblikket, men det fanger ikke min interesse. 

Til gengæld forbinder jeg foråret med følelsen af at ville back to the basics. Det er en mulighed for at blomstre op fra sit vinterhi, og blive den person man har lyst til at være med bagagen fyldt af alt det man lærte året forinden. Foråret giver mig altid lyst til at udforske mig selv. Det giver mig en fornyet energi til at yde den ekstra indsats
Dét påvirker hvilke bøger jeg får lyst til at læse. Jeg vil læse om stærke mennesker, stærke kvinder som tør at sige og gøre hvad der passer dem. Mennesker der tør udtrykke deres følelser, bekymringer og alle de ting der gemmer sig inde i vores hoveder. Og ikke mindst - mennesker der går efter sine drømme. 

Just kids af Patti Smith (uhhhhh, hvor jeg elsker Patti). Bare fordi det er Patti, og fordi hun er et af de mest inspirerende mennesker jeg kan komme i tanke om. Da jeg læste M Train var jeg tryllebundet, motiveret og fuld af forhåbninger. Den var så vanvittig god, at jeg ikke kan forestille mig andet om dens "forgænger". 

Spor efter fugle af Julie Sten-Knudsen. For hvad bedre end lyrik til sjælejagt? Jeg spørger bare. Jule Sten-Knudsen skulle efter sigende undersøge klassiske tematikker som forholdet mellem menneske og natur i denne digtsamling. 

SCUM manifest af Valerie Solanas. DUDE! Jeg glæder mig enormt meget til at læse Solanas manifest. Det er den nyeste bog i min samling, og jeg er helt oppe at ringe over det! 

En ny tid af Ida Jessen. Her kommer kærligheden ind i mit forår. En ny tid har fået vanvittig flot omtale, og bogen har stået på min reol siden den udkom. Jeg har hele tiden haft lyst til at læse bogen, men tiden har bare ikke været til det. Jeg fornemmer den vil passe godt ind foråret, eller måske starten af sommeren.


Hvad skal du læse her i foråret? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar