9. nov. 2017

Hvem jeg ikke har tænkt mig at gå glip af #bogforum2017

Tænk at flere tusinde mennesker hvert år samles i en hel weekend for udelukkende at beskæftige sig med litteraturen? Det er sguda enhver læsers drøm. Bogforum åbner dørene i morgen og igen i år har jeg et proppet program. Selvfølgelig er der nogle oplæg, jeg glæder mig mere til end andre. Her følger en top tre over dem jeg glæder mig allermest til. 

3. Jón Kalman Stefánsson
Det er lidt underligt, hvordan en forfatter kan ende som en af dem, jeg glæder mig allermest til at se, når jeg ikke har læst noget af vedkommende. Jeg har aldrig beskæftiget mig med så meget som en enkelt sætningskonstruktion Stefánsson har sammensat, men mine læselystige kollegaer har alligevel fået min gejst helt op over hans forfatterskab. 


2. Caspar Eric
Jeg er aldrig bleg for at snakke om, hvor meget jeg elsker Caspar Erics skriblerier. Hver gang en forlagsrepræsentant fortæller om en ny digtsamling, hviner jeg bogstaveligt talt højlydt og får lyst til at danse rundt i lokalet. Det er altid en fornøjelse at høre, hvad der optager ham i øjeblikket, så selvfølgelig skal jeg høre det igen i år. 


1. Han Kang
WHAT! Jeg kan stadigvæk ikke komme mig over, at Han Kang besøger Bella Centeret. Det er for vildt. Jeg læste Vegetaren tilbage i september og jeg elskede den. Det er en af de bøger, jeg elsker mere og mere for hver gang jeg tænker over den. 



Hvad glæder du dig mest til at opleve i weekenden? 


2 kommentarer:

  1. Læse forleden på Kristeligt Dagblads forside at hver 5 dansker aldrig læser bøger. Derfor interesserer det mig at vide hvor mange bøger der blev solgt på Bogform. Hvem kan fortælle det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du må hive fat i folkene Bogforum. Du må kunne finde nogle kontaktinformationer på hjemmesiden.

      Slet