28. feb. 2018

"There is always in February some one day, at least, when one smells the yet distant, but surely coming, summer."

Sikke en måned. Det er altid lidt sjovt at lede efter disse måneds-citater, for en masse af dem passer 
eminent godt på de ting, jeg selv har oplevet. Eksempelvis: 
Even though February was the shortest month of the year, sometimes it seemed like the longest.

For februar har føltes som den længste måned, samtidig med at den er forsvundet mellem fingrene på mig. Jeg har lavet lidt af hvert, som du kan læse i mit På det seneste har jeg-indlæg. Jeg har ikke blogget så meget, som jeg havde håbet; fem indlæg hvis vi tæller dette med. Ovenstående indlæg har desuden været det mest populære. 

Jeg har læst otte bøger, men kun anmeldt een. En hurtig indskydelse er, at det både er en bog og en anmeldelse jeg er ret glad for. De otte bøger jeg har læst er:

  • You Can't Keep a Good Woman Down af Alice Walker: En stærk 'short story collection' om det at være kvinde og at være sort. Selvom bogen har 47 år på bagen, er den stadigvæk meget aktuel. 
  • Endelig ikke-ryger af Allen Carr: Ja. En eller anden dag skriver jeg noget om den, for jeg ved der sidder nogen derude, som gerne vil høre det.  
  • Tusinde etager af Katharine McGee: På forsiden stod der noget ala "Gossip Girl møder et-eller-andet". Det er bare Gossip Girl sat i et enormt højt hus. Den blev unhaulet efter endt læsning. 
  • Rynkekneppesygen af Peter Adolphsen: Nok den bedste bog, jeg har læst i denne måned, og den eneste bog, der ikke var min egen (tak for lån, Karina). 
  • Glæden med skeden af Nina Brochmann og Ellen Støkken Dahl: Virkelig en god, fantastisk og vigtig bog. Det ærgrede mig at udførelsen var så sjusket.  
  • Hvis der skulle komme et menneske forbi af Thomas Korsgaard: En interessant debut. Jeg faldt ikke bagover af begejstring, men den sagde mig nok til at jeg skal læse "2'eren" når den udkommer. 
  • Will Grayson, Will Grayson af John Green: Mig og ungdomsbøger er bare ikke en god kombi i øjeblikket. For mig var Will Grayson, Will Grayson en anelse intetsigende og bombastisk på den ufede måde. 
  • Supersaurus af Jay Jay Burridge: En megafed børnebog, hvor jeg 100p skal læse 2'eren, når den udkommer. 


Nå, men marts og forår - hvad skal det bringe? 

Faktisk ikke det helt store, hvor februar var fuldstændig booket op allerede før årets begyndelse, er marts stille og roligt indrettet. Mest står den på arbejde (tre x arbejdsweekend), så jeg håber marts bliver måneden, hvor jeg endelig får slået hul på Projekt #TBR40. Det kunne virkelig været fedt. På den anden side ved jeg, hvor mange gode læseeksemplarer vi har på vej hjem til butikken #boghandlerproblemer.

Projekt #TBR40



Man må sige at det skrider stille og roligt fremad med projektet, jeg har i hvert fald masser af tid til at følge med. Pt. er 37,6 % af bøgerne i mine reoler læste, hvilket giver mig en fremgang på 0,6 %. Måske ikke imponerende, men når man skiller sig af med de dårlige bøger, så tæller det den forkerte vej for statistikken. Jeg har nemlig unhaulet fem gamle bøger, og anskaffet mig fem nye. Ud af de fem nye har jeg læst to af dem (meget snart tre). Det efterlader mig 13 bøger fra målet. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar